.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر نفت : شبکه گاز کشور پایدار است/ مشکلی از لحاظ تامین گاز نداریم
اوجی گفت: از ساعاتی قبل گاز تمامی مشترکان تربت جام وصل شد و هیچ مشکلی از لحاظ تامین گاز نداریم.
وزیر نفت : شبکه گاز کشور پایدار است/ مشکلی از لحاظ تامین گاز نداریم

به گزارش شمال نیوز ، آقای مجید اوجی گفت: امسال شرایط ما در هواشناسی  بسیار عجیب و سرمای کشور بی سابقه  بود به طوری که‌  در برخی از شهرستان ها به ۲۸ درجه زیر صفر رسید و  دمای هوا در ۲۰ استان کشور زیر صفر بوده است.

 

به  گفته وزیر نفت،  جهش مصرف در بخش خانگی تجاری امسال بسیار بالا بوده به طوری که در برخی از روزها  ۱۵۰ میلیون متر مکعب بیش از پارسال  مصرف گاز داشتیم که معادل  ۴تا ۵ فاز پارس جنوبی می شود.

 

او می گوید: شنبه صبح شبکه خطوط انتقال گاز  ما از ترکمنستان دچار مشکل شد  و شاهدقطع گاز صادراتی بودیم اما باز  ما غافلگیر نشدیم و  در نقاط انتهای شبکه  شاهد اُفت فشار گاز بودیم و وزارت نفت حداکثر تولید گاز را انجام داد. در بحث تولید  گاز  خام ما میزان تولید خود را به ۹۸۰ میلیون متر مکعب  رساندیم و میزان  مصارف خروج پالایشگاه به ۸۴۸ میلیون متر مکعب  رسید  که معادل ۲۱ پالایشگاه بود است و تولید گاز خروجی از ۲۱ پالایشگاه گازی ما به عدد ۸۴۸ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

 

او گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی نزدیک ۲۰ سال بلاتکلیف بود و شرکت توتال هم آمد، قرارداد‌های مختلف بسته می‌شد، اما هیچ اتفاق عملیاتی انجام نمی‌شد، ظرف همین ۱۵، ۱۶ ماه همکارانمان در شرکت ملی نفت، شرکت پتروپارس ابتکار خوبی به خرج دادند و سکوی ۱۲۳۰ را جابجا کردیم به روی فاز ۱۱. تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

 

وزیر نفت افزود: ۲۳ میلیون مشترک گاز داریم که در این مدت تنها ۱۷ هزار مشترک قطعی گاز داشتند و البته این میزان هم نباید قطعی گاز داشته باشیم. گاز تمامی مشترکان تربت جام وصل شده و در حال حاضر شبکه گازی کشور پایدار شده است و در حوزه صادرات گاز هم با توجه به قراردادهای که داشته ایم میزان مصرف گاز را کنترل و پایدار نگه داشته ایم. دولت مصرف گاز را مدیریت کرده و صرفه جویی را از تمامی سیستم ها و ادارات خود شروع کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.